Thursday, June 23, 2011

Hati Yang Kacau....

     Kacau... kacau... kenapa hati nie masih tak boleh lupakan dia..? Istimewa sangat ke dia tu? Saya pun tak tahu... Hati nie dah banyak kali cakap supaya lupakan dia.. tapi.. ye lah kan... hangat-hangat tahi ayam je... beberapa hari lepas tu mesti ingat balik. Hati nie juga selalu cakap.. mungkin dia bukan tercipta untuk diri ini.. dan lepaskanlah dia pergi... Tetapi diri nie degil... keras kepala... tak nak dengar cakap hati..! Lepas tu diri sendiri yang terluka dan sakit hati vs cemburu tak tentu pasal. Padahal dia tu bukannya siapa-siapa... Pakwe bukan... suami..? Lagilah bukan...

     Saya tak faham la dengan hati sendiri... Adakah saya kena lalui semua ini dahulu barulah saya akan dapat cinta sejati? Kalau Allah dah tentukan jodoh saya dengan orang yang lebih baik dan orang tu bukannya dia. Saya kena redha... atika mesti percayakan takdir... Ya.. saya percayakan takdir... saya percayakan Allah... kalau inilah dugaan hidup dan takdir yang telah ditentukan Allah buat insan yang bernama Nurul Atika semenjak azali lagi.. Atika kena redha dengan ketentuan-Nya... Tabah menghadapi cabaran...

Ya Allah... Kau lindungilah diri ini dari segala kekecewaan, tabahkanlah hati ini untuk menjali takdir hidupku dan Ya Allah... Kau berikanlah kekuatan untukku melupakan dia... Amin Ya Rabbal Alamin...



Tanyamu

 kalau kau tanya apa itu cinta
lihatlah dimataku cinta telah meninggalkan jejak cahaya disana kalau kau tanya kenapa bisa begitu jawabnya adalah kamu kalau masih ada pertanyaan kenapa harus kamu terus terang.. aku tak tahu karena kata-kata tak sanggup lagi menenyampaikan isyarat hatiku...

0 comments:

Post a Comment